Μήπως το παιδί μου έχει Μαθησιακές Δυσκολίες;

Αν είναι μέχρι 5 ετών…

  • Καθυστέρηση ομιλίας (μέχρι 2+ ετών λέει λέξεις και φτιάχνει μικρές προτάσεις)

  • Δυσκολία στην απομνημόνευση ποιημάτων και τραγουδιών με ομοιοκαταληξία

  • Σύγχυση λέξεων με ακουστική ομοιότητα, π.χ. μήλο-ξύλο-φύλλο

  • Δυσκολία στην εκτέλεση οδηγιών ή παραγγελμάτων

  • Αδιαφορία για την ακρόαση παραμυθιών

  • Δυσκολία στον προσανατολισμό και την πλευρίωση

  • Δυσκολία στον συντονισμό των κινήσεων (σκοντάφτει, πέφτει, παραπατάει, δυσκολεύεται στη σκάλα ή να ντυθεί μόνο του)

  • Οικογενειακό ιστορικό με δυσκολίες

Στο Νηπιαγωγείο…

  • Εμφανίζει δυσκολία και αστάθεια στον προσανατολισμό στο χώρο και το χρόνο

  • Δεν διακρίνει τις προμαθηματικές έννοιες: πάνω-κάτω δεξιά-αριστερά μπροστά-πίσω  καθώς και τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα:  Ανατολή-Δύση-Βορράs-Νότοs 

  • Δεν μπορεί να διακρίνει την κατεύθυνση του ωροδείκτη και του λεπτοδείκτη και τη διαφορά τους (ποιος δείχνει τι) κι έτσι δεν μπορεί να μάθει την ώρα

  • Δυσκολεύεται στη μαθηματική σειρά των αριθμών, αλλά και στην αναγνώρισή τους

  • Ανάλογες δυσκολίες παρουσιάζει στις σειροθετήσεις, όπως: στις ημέρες της εβδομάδας, τους μήνες καθώς και ποιοι από αυτούς έχουν 30 και ποιοι 31 ημέρες

  • Δεν μπορεί να μάθει το αλφάβητο

  • Δεν θυμάται αριθμούς τηλεφώνου, την διεύθυνσή του, το σχολείο του

  • Δυσκολεύεται να μάθει μουσικές νότες

 

Στο Δημοτικό…

  • Χάνει τα βιβλία και τα τετράδια ή ξεχνάει πράγματα στο σπίτι ή στο σχολείο

  • Δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει ψαλίδι, να δέσει τα κορδόνια του, να πιάσει μολύβι, να ζωγραφίσει σε πλαίσιο, να ενώσει τελίτσες

  • Παρουσιάζει δυσκολία στην αναγνώριση γραμμάτων, στην απόδοση του σωστού φωνήματος-γράμματος, στην ανάγνωση, την ορθογραφία

  • Δυσκολία στο γράψιμο, τη φορά των γραμμάτων

  • Κάνει αντιστροφές (να-αν), αντικαταστάσεις (μάτι-κάτι) κλπ.

  • Παρουσιάζει «καθρεπτική» ανάγνωση ή γραφή (χα αντί αχ) και γραφή των λέξεων από δεξιά προς τα αριστερά

  • Δυσκολία στην απομνημόνευση και στην αφήγηση με διαδοχική σειρά γεγονότων

  • Δεν μαθαίνει την προπαίδεια

  • Δεν ξέρει τον μηχανισμό της διαίρεσης

  • Δεν ξεχωρίζει τα μέρη του λόγου (ρήματα-ουσιαστικά-επίθετα)

  • Έχει μεγάλη απροθυμία για το σχολικό διάβασμα

  • Ξεχνάει να ολοκληρώσει τη σχολική του εργασία στο σπίτι

 

Στο Γυμνάσιο…

  • Οι γραπτές εργασίες του είναι ελλιπείς και η ανάπτυξη του θέματος είναι ανεπαρκής

  • Έχει μεγαλύτερη άνεση στον προφορικό λόγο

  • Δυσκολεύεται στην κατανόηση και απομνημόνευση του γραπτού λόγου

  • Παρουσιάζει μεγάλη απροθυμία για διάβασμα και γράψιμο

  • Αδιαφορεί για την εκμάθηση ξένων γλωσσών

  • Κάνει ορθογραφικά λάθη

  • Έχει δυσγραφία

  • Απουσιάζει κάθε οργάνωση στην τσάντα, στο γραφείο και στο δωμάτιό του

  • Νιώθει απογοήτευση, αισθήματα μειονεξίας, έλλειψη αυτοπεποίθησης

  • Εμφανίζει βίαιη συμπεριφορά

  • Εκφράζει καλλιτεχνικές τάσεις και δημιουργικά ταλέντα

 

 

Κωνσταντίνα Καπώνη

Κλινική ψυχολόγος, επιστημονική υπεύθυνη του Θεραπευτικού κέντρου παιδιών και ενηλίκων «Φροντίζω»

Ουλώφ Πάλμε 18, Ζωγράφου

Σισμανογλείου 9, Βριλήσσια

21 0770 3900

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.

© 2019 ALL RIGHTS RESERVED